Alla inlägg under juni 2007

Av Ingela - 30 juni 2007 11:29

Isabelle 15 årIdag fyller min yngsta dotter 15 år - ett stort GRATTIS till henne. Tänk vad tiden rinner iväg, nu är vår yngsta i familjen inte så liten längre. Vi grattade henne i morse med sång och presenter. Om en liten stund blir det tårta (cheesecake som är favoriten) då mormor och hennes sambo kommer på besök.

Av Ingela - 29 juni 2007 15:05

Oj, vad semesterdagarna rusar iväg. Denna veckan har jag bl a gjort färdigt bröllopsprojektet - ett sånghäfte till min svåger och svägerskas bröllop som ska vara 7 juli - alltså om drygt en vecka. Var och tittade på provtrycket - ett exemplar - idag och det blev jättebra, bara en bild som ska justeras före vi trycker upp alla 80 exemplaren.

Det har varit kul att göra ett häfte, men samtidigt lite tidskrävande. Jag har ju dock haft ett tag på mig - även fast jag inte började med det på datorn förrän i mitten av juni - så har jag ju förberett grunden i tankarna under en längre tid.

Häftet innehåller bilder från när brudparet var små, bilder från nutid, ordningsregler, presentation av gäster, sånger (6 st), frågor som jag ställt till brudparet med svar, då de svarat var för sig, visste du att och detta har hänt m information om brudparet, meny, ett litet korsord, förlovningsannons, födelesannons (de har en liten dotter).

Det var lite knussligt att få till grunden - A4 stående m två spalter på varje sida, sen ska även häftet vara dubbelsidigt så det gäller att sätta numreringen av sidorna rätt före man börjar att lägga in materialet - men sen var det nästan bara att lägga in det som skulle vara med. Men jag fick vara vaksam så att inte texten hoppade iväg och det helt plötsligt blev en sida för mycket.

Av Ingela - 25 juni 2007 19:35

Idag - min första semesterdag - har jag varit ute på shopping på em med mina döttrar. Jag och min yngsta dotter har införskaffat oss nya joggingskor, i den första sportaffären hittade jag ett par som kändes bra och rätt för mig. Min dotter däremot hamnade i valet och kvalet eftersom hon eg. behövde ha en halvstorlek som inte fanns.

Därför gick vi vidare till nästa sportaffär. Där fick vi jättebra service, av en kunnig och serviceinriktad kille. Han kollade in fötterna på min dotter och talade om att hon bl a är plattfotad och därefter plockade han fram skor som var anpassade efter hennnes behov. De hade även extra sulor som var anpassade för plattfotade, men jag vill gärna kolla upp med skolsköterskan och skolläkaren först för att höra deras råd. Undrar om man kan få ngn remiss till ortoped pga detta?! Känns viktigt att det blir rätt så att hon inte får några men eller problem i framtiden av sin plattfothet. Någon med erfarenhet kring detta område?

Av Ingela - 23 juni 2007 18:10

Idag skiner solen men igår regnade det konstant hela midsommar afton - från morgon till sena natten. Men firandet blev ändå trevligt, sill, jordgubbar (älskar jordgubbar ) och allt som hör midsommar till (Tack till min syster m sambo!).

Vi valde att åka hem eftersom våra söner (19 och 21 år) hade fest där hemma. Mest festdeltagare var det från yngste sonens bekanskapskrets. Det kändes skönt att komma hem vid 01 tiden så att sönerna fick avrunda festen, för när vi kom hem var det nog ca.15 personer där (och fler hade varit där tidigare!!). Men de hade låst till vissa rum (bra gjort!) så de höll sig centralt i huset allihop och det innebar att det var lättare att hålla koll på alla, även koll så att det inte kom in "objudna" gäster. Men gränsen mellan en bra fest och en fest som spårar ur är inte lätt att dra alla gånger!

Ja, det är inte alltid lätt att vara tonårsmor! på sätt och vis skönt när de får eget och därmed mer ansvar...

Men de har städat och plockat undan efter sig bra. Så det har inte förorsakat något direkt extra jobb för oss föräldrar - mer än lite oro igår kväll (jag har nog lite "hönsmamma" i mig, men samtidigt så är jag rädd om mina nära och kära).

Eller vad tycker och tänker andra tonårsföräldrar?

Av Ingela - 21 juni 2007 18:09

Och så var det midsommar igen - halva sommaren är förbrukad, för det är väl det som menas med midsommar? (skrämmande tanke!!).

Jag och min man har bröllopsdag idag - jag fick en vacker röd ros! Gulligt (dock inte den rosen på bilden - som är vår klängros).

Idag går jag även på semester... jag har nu mina första två veckor - härligt! Sen arbetar jag en vecka emellan och därefter har jag tre veckor igen! Skönt att gå på semester två gånger på samma sommar.

Midsommar ska jag och min man samt yngsta dotter fira tillsammans med min syster och hennes sambo ute i deras stuga på väg ut mot Henån.

Återkommer med blogg om mina semesterplaner samt det bröllopsprojekt som jag håller på med.

Trevlig Midsommar på er alla!

Av Ingela - 19 juni 2007 21:43

Egen blogg

Och nu äntligen har jag fått till det med en egen blogg   ! Jag har funderat länge på att skaffa det, men inte förrän idag gjorde jag slag i saken.

Detta berodde på att jag läste Metro nu på e.m och där hittade artikeln om att enkelt och smidigt skapa en egen blogg - perfekt för mig nybörjar bloggaren. Eftersom jag är nyfiken av mig så kunde jag heller inte vänta tills imorgon när Bloggskolan böjar utan jag gick in här nu redan ikväll och startade upp.

Jag har ju allmänt dataintresse och har gått lite små kurser i lite av varje när det gäller data, men eftersom jag inte har så mkt tid över till datorer på min fritid (kan tilläggas att jag arbetar som systemadministratör) så var detta ett perfekt startskott.

Jag får nu se om jag kan få in en liten presentation av mig själv också...

På återseende kära blogg!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<<
Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards