Alla inlägg under augusti 2007

Av Ingela - 31 augusti 2007 09:57

Idag är jag ledig, har tagit ut flexledigt. Har haft en lugn, skön och ensam morgon eftersom övriga familjen arbetar/pluggar. Det blev frukost i morgonrock och med en bra bok i sällskap Dotter önskas. Nu står kaffebryggaren och puttrar så snart blir det kaffe ;-)

Sen ska jag packa ner lite övernattningssaker. Åker ner till Landskrona idag för att hämta hem ett flyttlass åt sonen, som lämnar sin studentlägenhet där. Praktiskt med att boka envägssläp som man kan hämta på en ort och lämna tillbaka på en annan, känns ju litet onödigt att åka med ett tomt släp 35 mil annars.

Av Ingela - 29 augusti 2007 19:40

Idag har jag och mina arbetskollegor varit på planeringsdag hela dagen. Vi var i ett gammalt hus som var doktorsbostad en gång i tiden, där fanns gamla kakelugnar, stuckatur lister i taket, handblåsta fönster m.m. - Charmigt. Vi hann med väldigt mycket, nästan hela våra IT plan, så ikväll känner jag mig lite mör.


Äldsta dottern som hastigt bestämt sig för att hon vill flytta till Sthlm blev idag kallad till en  anställningsintervju. De första ansökningspappren skickade hon in igår kväll! Det bådar ju gott för henne. Återstår att se hur det ser ut med lägenheter, men en del sjukhus har ju egna lägenheter att hyra ut. Kan ju vara bra att börja med något möblerat för att prova på om man trivs i storstaden, före man drar dit hela sitt lass.

Av Ingela - 26 augusti 2007 10:22

Smögen


Igår blev det en härlig heldag ute vid Smögen. De blåste en del så det blev inget fiske - för de fiskeintresserade - vilket vi hade tänkt från början. Vi strosade istället runt på bryggan och kikade på rean i de olika butikerna. De flesta butikerna rear ut eftersom de snart ska slå igen för säsongen.


Det blev också en god räkbaguette - helt underbar! Vi var även ute vid berget och tittade på utsikten över havet. Isabelle träffade en snygging vid bryggan på Smögen - tyvärr var han inte så talför ;-)

Av Ingela - 24 augusti 2007 17:57

Och så var det fredag igen! En vecka går i ett rasande tempo. Nu har det varit härliga dagar, det är perfekt temperatur för att frakta sig till och från jobbet på cykel. Lagom varmt till och något varmare hem. Idag lyser ju även höstsolen varmt och skönt, jag har suttit ute och njutit av den sedan jag kom hem från jobbet - skönt att varva ner när det är fredag.


Imorgon blir det en heldag ute i Smögen. Mysigt att strosa runt på smögenbryggan och i de små butikerna. En räkbaguette är också något som hör till när man är där. Det ska ju bli fint väder även imorgon.


Nu får det bli en kaffelatte! Trevlig helg på er.

Av Ingela - 22 augusti 2007 21:13

Jag och yngsta dotter har nu varit ute på en power walk. Vi går en runda på ca 3 km, vilket jag tycker känns ganska lagom.


Läste även om att kroppen avslöjar hur smart du är i en av våra kvällstidningar. Det får nog tas med en nypa salt tror jag!


Nu får det bli en skön dusch och sen en stund med min bok. Känns att det börjar bli mörkare tidigare på kvällen - jag blir tröttare.

Av Ingela - 20 augusti 2007 16:59

Grattis Marcus till körkortet! Du har kämpat bra, och klarade det galant idag.



Det har ju varit ett debatterat ämne den senaste tiden om körkort, kuggning och långa väntetider för uppkörning. Jag tycker även att kostnaderna för ett körkort med allt vad det innebär är hutlöst dyrt! Speciellt de yngre drabbas som kanske fortfarande studerar, inte har arbete osv. Körskolorna vill ju oftas hålla kvar eleverna väldigt länge - kanske inte helt fel - men kostnaderna för körlektioner är för dyrt! Bättre att sänka priserna så att de har råd att ta fler lektioner och därmed blir bättre förare.

Av Ingela - 19 augusti 2007 18:12

Wilma

Wilma



Måste bara visa bilder på lilla söta Wilma!


Mormor (Wilmas mormor = min syster) var här nyss och lämnade foton på lilltjejen.


Wilma är väldigt lik sin mamma! (se bild i tidigare inlägg).

Av Ingela - 19 augusti 2007 16:03

 Kanelbullar

Igår kväll var jag en riktig bullmamma! (vilket inte händer så ofta nuförtiden!) jag bakade kanelbullar ett helt lass - så nu är frysen fylld alla fikasugna vänner ;-).  Alla barnen var hemma så vi åt nybakta bullar med mjölk - mumsfilibabba! samt tittade på filmen "Se upp för dårarna". Filmen var halvbra - inte så bra som jag hade förväntat mig.


Idag åker äldste sonen tillbaka till Landskrona där han går sin utbildning. Det blir tre veckor där före han ska ut på sin sista och långa praktik, vilken han ska göra här i stan. Sen efter det återstår att se om han kommer in på Polishögskolan. Han ska göra sista testet i början av oktober.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards