Alla inlägg under januari 2008

Av Ingela - 31 januari 2008 21:23

 Utanför mitt fönster ser det ut så här just nu! Så nu ska jag ta en varm och skön dusch och sen lägga mig och lösa soudoki eller lyssna på min bok - Godnatt!


Snö, regn och blåst

Av Ingela - 31 januari 2008 20:22

Orkidé


Här kommer lite orkidéer till all mina läsare - varsågoda! Lite att titta på i väntan på vårblommor (även om det kommit en och annan!!!)


Orkidé är en av mina favoritväxter, de har så vackra blommor och är väldigt tacksamma.


Ha det gott i storm och snöoväder

Av Ingela - 30 januari 2008 20:59

Sony Ericsson K530i

Jag har nu beställt en ny mobiltelefon! Det var faktiskt behövligt, så det är inte bara en ny leksak. Min gamla har själva joysticken börjat att ge sig på så ibland kommer jag ingenstans när jag ska använda den...jobbigt!!  Den nya mobilen har både radio och MP3 spelare + att jag köpte med ett rejält minne till den - 4 GB. Så snart är det bara att tanka minneskortet med sina favoritlåtar och böcker. Längtar tills den kommer... hoppas till helgen.

Av Ingela - 29 januari 2008 20:29

Har nu varit och fyllt på matförrådet - för den här veckan. Vi brukar köra med scanning för att det är så smidigt att kunna scanna och packa direkt. Sen känns det nästan som man har en VIP kassa när man ska betala, eftersom det sällan är mer än 1-2 personer före i kön. Oftast är det bara att gå direkt utan någon kö alls! Därefter är ju allt redan packat och klart för att lasta i bilen.


Det jobbiga är att det ibland blir avstämning! vilket vi fick idag, då får man plocka upp sina väl packade varor ;-(  och göra om allt igen. Men har man väl gjort en avstämning och den stämmer så brukar det dröja länge till nästa gång :-) som tur är.

Av Ingela - 27 januari 2008 17:10

Solsken


Denna helgen har det inte blivit så mycket promenerande för min del (se tidigare inlägg skoskav). Däremot så åkte vi en tur med bilen och stannade och fikade på ett jättefint ställe - och solen lyste härligt på oss vilket var underbart!


P.s Nu börjar mitt skoskav att ge sig, iaf så har svullnaden börjat släppa. Så imorgon ska jag förhoppningsvis kunna ha vanliga skor på mig när jag går till jobbet ;-) - mina gamla slitna promenadskor. Nu kommer nog mina hälar säkert vara ömtåliga ett tag till - men läkning är på gång... och sen återstår att kunna "gå in" de nya skorna - ge mig tips!!!

Av Ingela - 26 januari 2008 15:07


 Roligt att bada ;-)


Så här glad är Alma när hon får bada i badkar ;-) Hon har sovit över hos oss i natt och det har gått jättebra!

Av Ingela - 25 januari 2008 20:01

 Grattis


Idag fyller Kent år. Här blir han gratulerad och får assistans i present öppnandet av Alma. Hon var jätteduktig på att öppna paket ;-)


Stort Grattis och Hipp Hipp Hurra

Av Ingela - 25 januari 2008 16:21

I onsdags invigde jag mina nya skor - fotvänliga och bra (inte billiga heller!). Men ack som det kan gå - jag fick skoskav och inte lite heller!! Nu kan man tro att jag varit ute och vandrat flera mil, men inte det inte. Det var bara korta promenadsträckor till och från jobbet/bussen - men det räckte och blev över!!!


Idag fick jag uppsöka vårdcentralen på em, eftersom min fot svullnat och själva skavet var lite infekterat. Det blev penicillin kur! tack vare skoskav. Min man säger till mig -varför köper du sånna skor, du måste ju känna när du köper dem att de inte är bra. Men jag hävdar bestämt att det inte går att känna i butiken att man kommer att få skoskav! (Håller ni med mig?!?!??) 


Dessa skor är fotvänliga men jag antar att jag behöver gå in dem på något sätt, frågan är hur? har ni läsare några bra tips?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards