Alla inlägg under februari 2008

Av Ingela - 29 februari 2008 18:17

Var i stan på lunchen. Letade då efter en bra plattång, frågade en expedit inne på Åhléns

- Jag letar efter en bra plattång med rundade kanter för att göra lockar

- Det går inte att göra lockar med plattång ??!! den är för att göra håret platt

Hon tittar då lite frågande på mig. Jag berättar för henne att det visst går att göra lockar, och jättefina sådana! Säger till henne att söka på nätet efter lockar + plattång då kan hon hitta jättebra intro film hur man skall göra lockar med plattång.

Detta att göra lockar m plattång lärde jag mig när jag var med mina döttrar på Modell för en dag och även i inlägget shopping där har båda tjejerna lockar som är gjorde med plattång. Det är ett helt suveränt sätt, för lockarna blir verkligen jättefina.


Ha en go helg på er! Nu ska jag ha en riktigt mysfredá

Av Ingela - 24 februari 2008 20:53

Idag har jag uppnått mitt besöksrekord! När jag tittar på Visa referenser till din blogg ser jag följande

Rekord


Jo, det som sökts mest på är "sportlov i Stockholm". Nästa vecka är det ju 08:ornas tur att ha detta lov. Naturligtvis söks det då efter aktiviteter! Ja, vad kan man hitta på?? det är ju ingen vinter (om  man inte vill/kan åka iväg) men det känns ju som våren är på G.


Så jag tycker att ni ska passa på att njuta av naturen - ut och ta med kamera och ryggsäck med fika! där finns massa roligt saker att plåta. Ta närbilder, bilder från olika vinklar, bilder på ovanliga motiv - ja låt fantasin sprudla. Sen kan ni ju inom familjen el kompiskretsen rösta fram den bästa, roligaste och knäppaste bilden i respektive klass! Detta är en aktivitet som passar för alla åldrar - Lycka till ;-)

Av Ingela - 23 februari 2008 18:31


 Tussilago - Hästhov

Är det inte underbart så säg! Vårens första tussilago som kämpar sig upp mot solen! Idag tog jag en promenad i det härliga vårvädret - efter stormen som bedarrat - och då hittade jag årets första tussilago.


Det var så härligt ute jag kände riktigt våren som är på gång - får vårkänslor ;-)


Carro: Mitt stora besöksantal idag beror på rubriken "sportlov i Stockholm", många som söker efter aktiviteter inför lovet v.9 antagligen!

Av Ingela - 21 februari 2008 18:49

Åter hemma efter Stockholmsbesök.


Dagarna har gått fort...alldeles för fort, men det var roligt att träffas och kul det vi hann med, även om man skulle vilja hinna ännu mer!


Gamla stan är ett av mina favoritställen, så dit blev det givetvis ett besök ;-)


Gamla stan - Stockholm



Av Ingela - 19 februari 2008 22:17

 Systrarna

Ytterligare bilder från igår. Visst är de vackra...


Idag har vi sprungit på stan i stort sett hela dagen! Vi startade dagen med att besöka äldsta dotterna arbetsplats - Astrid Lindgrens barnsjukhus. Intressant att se var hon arbetar. Sen åkte vi till stan och gick o gick...


Nu ikväll är vi lite trötta och sega. Vi har iaf fått upp en nyinköpt kökslampa till dottern.

Av Ingela - 18 februari 2008 23:07

Har idag varit med döttrarna som har provat på att vara modell för en dag. De blev sminkade och fotograferade - det blev jättefina bilder!


Mamma blev ännu mer inspirerad i sitt fotointresse - nu vill jag göra en fotostudio hemma ;-)


Efter studion gick vi och åt på en mysig chinarestaurang. Vi avslutade  kvällen på stan genom att vi gick på bio och såg en jättebra, sorglig och romantisk film - P.s I love you.


Här kommer ett smakprov på en av bilderna från idag.

Modellerna

Av Ingela - 17 februari 2008 20:15

Tillbringar nu några dagar i Sthlm, hos den äldsta dottern. Detta tillsamman med yngsta dottern som denna vecka har sportlov. Imorgon ska döttrarna gå på "modell för en dag" och jag ska föja med som åskådare. Sen blir det säkert en del shopping ;-)


Stockholm

Av Ingela - 14 februari 2008 00:05

 Hjärta till dig :-)



Vill med denna bild önska ALLA en trevlig alla hjärtan dag. Hoppas ni får en toppenbra dag.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards