Alla inlägg under juni 2008

Av Ingela - 30 juni 2008 21:40


...har varit underbar! Jag har njutit av fint väder och att få vara ute och "leka" med min bästa kompis - kameran ;-) Ännu bättre att få göra det tillsammans med dottern. Vi tog en härlig promenad där vi beskådade vår vackra sommarstad från lite högre höjder - nästan så jag hissnade när vi skulle ut på en utsikt!! Fina bilder blev det flera stycken, här kommer ett par smakprov från dagens skörd (även axet i inlägget nedför)


16 åring - idag!!!

Av Ingela - 30 juni 2008 20:15


Idag börjar min semester - i fem veckor på rad - då jag ska vara ledig och bara njuta av varje dag - underbart!! Idag har jag naturligtvis firat dottern som fyller år och vi har varit ute och tagit oss en härlig långpromenad tillsammans. Kvällen avslutades vid Brinkebergs slussar där vi tog en kvällsfika och tittade på båtar tillsammans med maken (som inte har semester riktigt ännu!).


Trevlig semester på er - det är ni värda allihop! även om den kanske blir mer eller mindre för en del. Men ta vara på de stunder som blir, det är som man säger inte kvantitet utan kvalitet som är det betydelsefulla.


ax


Av Ingela - 30 juni 2008 00:13



Grattis Isabelle på 16 årsdagen! Ha en mysig och härlig födelsedag.


16 åringen

Av Ingela - 26 juni 2008 20:32

Rådjur med kid


Denna bild behöver inga ord! Så otroligt sött :)


När jag imorse skulle ut och hämta tidningen så upptäckte jag dessa besökare på vår tomt. Jag skyndade mig in för att hämta kameran - naturligtvis satt fel obejktiv på, men jag hann med att byta - när jag kom ut var de kvar och jag kunde ta några fina bilder före de gick iväg.

Av Ingela - 25 juni 2008 21:24



Har precis monterat ihop en nyinförskaffad dynbox. Hittade en på Jysk som det får plats alla 6 dynorna i. Tänkte sedan på dessa beskrivningar som alltid finns med!! "sätt ihop den sidan med den", "tryck dit det handtaget där" m.m och på bilden visas så fint "klick" när delarna kommer på plats! Men ibland kan det vara otroligt svårt att få fram det där "klicket" !! Det är inte bara att sätta ihop bitarna så där lätt som beskrivs... ibland krävs riktiga krafttag för att få dit delarna. Men nu är den som sagt ihopsatt, det är bara en liten del som jag inte fick dit ;-) Får be om hjälp av min make, som arbetar just nu.

Av Ingela - 23 juni 2008 20:30

Fläderblommor





Denna veckan ska jag göra fläderbloms saft - den blir ljuvligt god och läskande.


Här får ni receptet:


Fläder saft

Ca 50 st fläderblommor

1-2 citroner

60 g citronsyra

2 l. vatten

2 l. strösocker

Vattnet hälls kokande över blommorna efter att sockret har smälts och även citronsyran hälls i.


Låt stå i ca. 3 dygn, sila och häll upp i burkar (för infrysning - vilket går utmärkt för längre tids förvaring) eller flaskor.



Av Ingela - 21 juni 2008 17:07


 Hoppas ni haft en bra helg och njutit av god mat och trevligt sällskap.


Midsommarafton avklarades utan speciellt mycket regn! Det var riktigt skapligt väder, om än lite blåsigt. Midsommardansen utomhus och även kvällen delvis ute gick också jättebra, lite senare blåste det upp lite mer så då var det skönt att sitta inomhus. TACK syster med familj för en mycket trevlig midsommarafton hos er!


Det blev inga midsommarkransar till håret men iaf dans kring midsommarstång - bildbevis :-)


Midsommar flicka

Av Ingela - 20 juni 2008 08:25

Trevlig midsommar


...men inte båda tillsammans utan var och en för sig! hör verkligen midsommar till.


Vill önska er läsare en trevlig midsommar och hoppas att solen kan vara framma så mycket den bara orkar idag ;-)


Nu ska jag iväg och inhandla midsommar jordgubbarna, sen bär det iväg till syster yster.


Diana - jajamensan jag fick tag på goda jordgubbar som avnjöts efter sillen. Hoppas du haft en go helg du också.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards