Alla inlägg under augusti 2008

Av Ingela - 27 augusti 2008 20:52


Där bilder som jag fotograferat finns... denna gång på min arbetsplats.


 Thea

Det är min kollegas lilla söta dotter Thea som var modell :-)


Av Ingela - 27 augusti 2008 20:37


Idag har båda mina söner fått lägenheter! Ödet råkade göra att det inföll på samma dag, för det är olika hyresvärdar och olika situationer.


Äldste sonen bor redan i lägenheten som han hyrt i 2:a hand (vilket inte ger någon förtur). Nu när den var uppsagd visste han inte hur det skulle bli...men idag fick han besked: han får hyreskontrakt på den :-) - Det är storasyster som flyttat till Sthlm som nu har sagt upp den.


Yngste sonen har letat lägenhet tillsammans med sin sambo. De fick ett napp (tack vare sambon! förra veckan). Idag fick de besked att de fick lägenheten :-) Så för dem blir det inflyttning 1/11.


Tänk vad märkligt att det inföll på samma dag - Grattis killar! (och natuligtvis även sambon - som kan ta mesta äran)



Av Ingela - 26 augusti 2008 20:27

Buddleja med fjäril

Fjärilsbuske - buddleja som är en riktig magnet för olika sorters fjärilar


Ikväll har jag och dottern varit och hälsat på min farmor (dotterns morfars mor) som är 89 år. Vi tog med fikakorg och hade en mysig stund ihop. Farmor var på riktigt vers och rams humör hon drog alla möjliga gamla verser för oss ;-)


När vi kom hem var svärfar här, han behövde hjälp med att bränna ner sina digitalbilder på Cd - så då fixade jag det. Han berättade även om tillökning i släkten till våren - ett nytt syskonbarn till min man och en ny kusin till våra barn - Jättekul!


Nu ska vi avsluta kvällen med att se ett avsnitt på Kulla-mannen - lite nostagi :-)


Av Ingela - 25 augusti 2008 21:59

Förstoringar

        Bilder hos sonen m sambo                     Bilder hos Wilma


Kom på en sak... det finns lite bilder här och var som jag har fotograferat - roligt att mina bilder blir uppskattade :-) så mycket att de t o m hänger på väggen hemma hos folk!  Måste se till att beställa fler bilder... även till mig själv! Ovan kan du följa länken för att se en av bilderna från varje ställe i färg och större format.

Av Ingela - 25 augusti 2008 21:52

Läckö slott

 Slottsbesök


I helgen var vi på besök vid Läckö slott. Där såg vi ett brudpar med fotograf som tog vackra bröllopsbilder med olika vyer som bakgrund.



Sen var vi även på besök hos en liten prinsessa - som nyss har fyllt 1 år. Vi var där och gratulerade henne i efterskott. Hon är underbart söt och härlig nu... hon kan stå och börjar prata mer och mer... det går rasande fort med utvecklingen.


Wilma

                                   Så söt :-)

Av Ingela - 25 augusti 2008 18:17

Angående papperkopior, här kommer svaret:


Papperskopior är precis som det låter - och som du trodde - vanliga foton på fotopapper. Eftersom jag nu enbart tar bilder med digitalkamera så blir det mängder med bilder (tar många fler nu än när jag hade analog kamera!). Men för att sätta in i vanliga album så brukar jag beställa "vanliga" bilder av de digitalbilder som jag tycker om bäst.


För bilden ska bli precis som jag vill ha den, så beskär jag den efter de mått som fotofirman har (dvs den storlek jag väljer - finns flera olika storlekar och priser därefter) och kontrollerar nivårer (ljust och mörkt i bilden) samt lägger på lite skärpa. Sen brukar jag minska bildfilens storlek, (för att inte filen ska bli för stor när jag skickar in den via webben) anpassar den storleken också efter hur stor bilden ska bli på papper (ju större papperbild - ju större fil krävs för att kvaliteten ska bli bra).


Det var en kort beskrivning om hur jag går tillväga, hoppas det var en bra förklaring


Hälsningar

Ingela

Av Ingela - 22 augusti 2008 17:12

Buddleja - Fjärilsbuske

Buddleja - Fjärilsbuske

Nu har jag uppdaterat min dator med senaste Service Pack 3. Fick info igår att det fanns uppdateringar att hämta, men kände då att det fick räcka! Ville inte pressa datorn ännu mer eftersom jag precis fått bort viruset. Men datorn verkar nu vara "frisk" igen! har inte fått några konstiga pop up rutor eller virusvarningar och är väldigt glad för det!


Ovan en bild på en av mina fjärilsbuskar, de är jättefina nu - blommar för fullt.


Ikväll blir det fredagsmys :-) men först ska jag städa badrummen.


Jag och dottern var och köpte några dvd filmer idag - Svenska TV-favoriter. I den ingick Kulla-mannen, Kråkguldet och Huset Silfercronas gåta. Kulla-mannen minns jag sen barn - den var väldigt spännande och lite hemsk! Någon mer som kommer ihåg den?


Ha en go kväll!





Av Ingela - 21 augusti 2008 20:49

Dagens ros

Dagens ros till er


Tack alla som kommit med råd och hjälpt mig med att få bort viruset från min dator. Nu tror jag att det äntligen är borta!! Ska testa några dagar och kommer sen med en utförligare berättelse (håll tummarna att det är borta för alltid!!!)


Ikväll har jag varit ute och fotograferat lite vackra blommor i trädgården bl a denna ros (The Fairy). Sen har jag ljuvliga Buddleja som blommar nu också, en som är ljuslila och en som är mörklila - de är jättefina. Återkommer med bilder på dem.


Har varit trött ikväll, så snart ska jag krypa till kojs med kvällens souduki - det har blivit en vana att lösa ett souduki när jag går och lägger mig ;-)


Hääääärligt med freeeedag imorgon!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards