Alla inlägg under december 2008

Av Ingela - 31 december 2008 00:00

Raketer



Vill önska ALLA ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Av Ingela - 30 december 2008 20:59

Frostig gren

Idag har jag gästspelat på jobbet efter julledigheten. Det var helt ok, även om det är lite kämpigt att gå upp tidigt! ack att det ska vara så lätt att ändra sitt normala dygn så fort man är ledig lite längre ;-)

Nu ska jag inte jobba mer förrän nästa år!!


I förrgår var jag ute och knäppte lite frostbilder i naturen - det är ju så underbart fint när solen skiner och frosten ligger på träden.


Nu ska jag gå och förbereda citronsorbeten inför nyårsafton! har fått ett nytt smaskigt recept från syster som ska provas.

Av Ingela - 27 december 2008 16:24


Jag är med i en tävling där man kan vinna en Nikon D60!


Tävlingen finns på en bra bloggsida som handlar om Digitalkameror


Hoppas på tur :-)


 



Av Ingela - 26 december 2008 14:43

Glaslykta


När vi körde julklappsleken* på julafton fick jag denna + tre likadana glas. Tycker att de är superfina att använda som ljuslyktor! eller vad säger ni?


* Julklappsleken kan alla som vill delta i. Man bestämmer en summa som var och en ska köpa en julklapp för (i vårt fall 50:-). Sedan lottar man ut alla paket och alla öppnar sitt. Efter det visas allt upp så att alla vet vad som finns. Sen ska man bestämma en tid (beronde på antal deltagare - vi var 15 och körde i 10 min.) och sätter ett tidur, därefter slår man med tärning i tur och ordning. När man får en 1:a eller 6:a så måste man byta med någon annan (även om man vill behålla det man redan har!) Det är spännande att se vad man slutligen får :-) En del saker - favoriter - hoppar runt och byter ägare hela tiden före tiden är slut.

Av Ingela - 26 december 2008 14:40

Julros


Fick denna fina julros på julafton :-) Någon som vet hur den ska skötas bäst?? Fick information om att den ska stå kallt, vattnas kallt m.m Men jag kan väl inte ställa ut den nu? Vill ju kunna njuta av de fina blommorna före  jag planterar ut den i trädgården, eller gör jag fel?


Tacksam för tips!

Av Ingela - 25 december 2008 20:12

Tomtekram


När tomten delat ut alla klappar fick han en sån här STOR kram!


Det var han verkligen värd efter att ha delat ut så många julklappar :-)


Den sötaste julklappen var helt klart en Lille Skutt dräkt som lillkusinen fick! Visst är den söt?!!!!!


Lille Skutt dräkt

Kolla in den söta lilla svansen till höger!

Av Ingela - 25 december 2008 20:10

Tomten kommer


Lillkusinen öppnade för tomten och släppte in honom med spänning. Han hade en hel säck med julklappar med sig! Många av dem var till lillkusinen.


Tur att tomten visste var lillkusinen befann sig en sådan här viktig dag :-)



Av Ingela - 25 december 2008 20:04

Granen står så grön o grann...


God fortsättning på julen!


Hoppas ni haft en mysig och trevlig jul och att ni kanske även fick en och annan julklapp?!


Vi hade tur (eller är det för att vi varit så snälla?) - för tomten kom även till oss här igår. Den minsta deltagaren var lillkusinen på 3½ år - jättemysigt att se henne och tomten.


Nu sitter jag och kopplar av lite med photoshop efter att ha laddat ner alla julbilder till datorn.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards