Alla inlägg under januari 2009

Av Ingela - 31 januari 2009 19:51

Svanpar


Detta vackra par träffade jag på min promenad idag. De simmade så lugnt och fridfullt i vattnet.


Men hur kan de stackarna hålla värmen mitt i vintern!!? Jag skulle frysa rumpan av mig ;-)

Av Ingela - 31 januari 2009 14:40

...hoppas jag att min dotter ska vinna! jag har anmält henne till en tävling där man kan vinna biljetter till radiohuset i Sthlm där Laleh inleder sin turné...hoppas, hoppas på tur.


Snart ska jag och yngsta dottern åka till Sthlm och hälsa på äldsta dottern/storasyster, det ska bli kul. Vi åker v.8 då det är sportlov här.


Nu ska jag gå iväg och pyssla lite, med allt sådant som inte hinns med under veckan: tvätt och lite andra roliga saker ;-)

Av Ingela - 28 januari 2009 20:33

...på posten idag! nästan i alla fall. Igår kom ett sms om att jag hade paket på ICA Maxi att hämta! så idag blev det hämtat. Paketet innehöll en extern blixt till min digital kamera (till hjälp använde jag pengar som jag fick av min mamma i julklapp - tack söta rara mamma!) Alltid roligt med paket ;-)


Imorgon får jag ett paket till! det innehåller en datorskärm till min hyrdator. Fick felanmäla den jag har nu eftersom det är något glapp i kontakten, som gör att den ibland bara står och blinkar på on/off knappen och inte går att starta.


Nedan en bild tagen med min nya blixt - så roligt att leka och experimentera med den.

Rosa ros

Av Ingela - 26 januari 2009 20:20

Orkidégrupp


I helgen har vi firat maken som fyllde år, så alla barnen har varit hemma på kalas utom äldsta dottern som bor i Sthlm.  Det blev smörgåstårta i dagarna två, men det var inte fel ;-) underbart god smörgåstårta.


Mycket fina blommor har han fått och igår fick de bli mitt objekt framför kameran, titta och njut!


Rosbukett

Av Ingela - 23 januari 2009 18:05

Blå himmel

Bildens budskap: När det känns grått - glöm inte bort att se den blåa himlen!



Härligt med fredag! Skönt att koppla av och varva ner efter en veckas arbete. Håller på att kika igenom mina bilder för att välja ut några till att göra förstoringar av - inte lätt! Har tänkt "pynta" en vägg i hallen med dessa bilder.


Längtar nu till vår och grönska när jag suttit och tittat igenom alla gamla bilder. Blir så underbart ljus på speciellt vårbilder.

Av Ingela - 18 januari 2009 19:57

Korvgrillning

Idag har jag varit ute på en härlig långpromenad uppe på berget. Vädret var lite grått och tråkigt, men det gjorde inte så mycket för temperaturen var ganska skön. Som avslutning gjorde vi upp eld vid en grillplats och grillade korv - smakade ljuvligt.


Nu har det varit mycket eld på min blogg! Men jag är absolut ingen pyroman! Utan jag har otrolig respekt för elden och tycker bara om den i kontrollerade och skötsamma former.


Inatt kan det bli snö! återstår att se. Ska det komma snö så vill jag ha den NU och inte i april i alla fall, en sak som är säker!

Av Ingela - 15 januari 2009 19:54

I strålkastarens sken

På önskan om fler bilder! - tack för gulliga kommentarer - så visar jag ytterligare en bild tagen på mina söta modeller. Vad månde det bliva av dem :-)


Strålkastar ljuset har jag lagt på i efterhand i photoshop, tyckte att det blev lite fräckt stuk över bilden med det.


Vad tycker ni?

Av Ingela - 13 januari 2009 20:27

Söt gris ;-)

Denna (f.d.) lilla gris har vi följt ända sedan hon var en liten kulting! Ska se om jag kan hitta ngn gammal bild där man kan se hur liten hon var!


Hon är nog glad att hon överlevde även denna jul ;-)


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards