Alla inlägg under februari 2009

Av Ingela - 26 februari 2009 19:34



Alla ni som vill stödja SAAB, gå in och registrera er på


recue saab.com


Där tyska SAAB entusiaster skapat en namninsamling för att rädda SAAB.

Av Ingela - 26 februari 2009 19:05

Crumpler fotoväska

Det inköp som jag gjorde i Sthlm (förutom några småsaker) var att köpa mig en Crumpler fotoväska. Den hade jag spanat in på nätet före jag åkte och visste att - En sådan vill jag ha!


Väskan är i mellanstorlek - New Dehli 390 - innehåller en innerväska för kamerasaker. Där får kamera m objektiv, blixt och 2 extra objektiv plats. Sedan finns det flera olika innerfack i locket och på insidorna av väskan för andra bra ha saker som ex. extra batteri, putsduk, närbildslinser m.m Innerväska går att ta ur och vips så har man en "vanlig" väska, där man kan ta med plånbok, mobil och kanske bara sin kamera.


Om väskan är full med saker kan den bli ganska tung! Då finns vad som kallas "tredje benet"! en rem som går att spänna från axelbandet runt magen och fast i botten av väskan. Det fördelar tyngden på ett superbra sätt.


Den här väskan kommer jag att ha mycket nytt av ;-)

Av Ingela - 24 februari 2009 20:20

...ja kärt barn har många namn ;-) och vad vore väl en dag som denna - Fettisdagen - utan semla?? Idag har jag avnjutit denna goda semla - den var väldigt mumsig.


Hoppas ni också har fått smaka av denna goda vara!

Semla





Av Ingela - 24 februari 2009 20:04

Äppleskutt


Mitt bidrag till veckans Tisdagstema - Figur blir detta vackra äpple. Äpplet står i Högskolan Västs byggnad, på en av deras inomhus ballkonger.

 Visst är det fint?

Av Ingela - 23 februari 2009 18:43

På sidan Inspiration och kreativitet är veckans uppdrag vintrigt vatten. Eftersom jag missade förra veckans tema så vill jag självklart vara med nu :-)


Detta är mitt bidrag:

Vintrigt vatten

Av Ingela - 22 februari 2009 19:45

Fåglar

 Glada fåglar i härligt solsken


Solen sken och fåglarna kvittrade. Gick en härlig promenad med solen i ansiktet - den värmde underbart :-) Synd bara att all snö som kommit smälter bort så snabbt! jag menar att när den ändå har kommit ner, så kan den ju lika gärna ligga kvar några dagar. Även om jag inte är någon vinterälskare så tycker jag allt att den vita snön är fin och lyser upp tillvaron.


Utsikt över Göta Älv

Träd intill älven

Av Ingela - 21 februari 2009 19:04

Hemma hos Carro

Interiör hemma hos Caroline


Nu är jag åter hemma igen efter Stockholms besöket. Vi hade mycket trevliga och mysiga dagar hos dottern - det blev riktiga tjejdagar  ;-) Bl.a.  sprang vi på stan och shoppade - och naturligtvis gjorde vi fynd ;-) - återkommer till inköpen, vi besökte Haga parken och Fjärilshuset, vi tog även en fotorunda på Söder - men då var det svinkallt så den promenaden blev ganska kort. Sen har vi ätit gott och haft myskvällar tillsammans, jag och mina båda döttrar  :-) - riktig livskvalitet.


Två frusna döttrar :-) på Södershöjder

Döttrarna

Av Ingela - 17 februari 2009 15:03


... till Sthlm och äldsta dottern. Ska bli härligt med lite sporlovs ledighet. Vi åker med tåget upp och är framme vid 21 tiden ikväll.


Ska bli roligt att träffa dottern och att prova på strorstads livet i några dagar, men efter det brukar det kännas väldigt skönt att komma hem till en liten, lugn och trevlig stad igen.


Ha ett gott sportlov - jag återkommer med bilder från Sthlm när jag är hemma igen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards