Alla inlägg under maj 2009

Av Ingela - 31 maj 2009 21:57

 Tulpaner


Har haft en underbar helg! först en extra bonusdag med vandring, sedan en heldag (pingstafton) ute i Smögen med sol och skaldjur.


Idag kan man kort sammanfatta dagen - fira och bli firad! Det var ju morsdag så först blev jag grattad själv och sedan var det min mors tur. På promenaden hemma hos henne hittade jag dessa vackra tulpaner - de får symbolisera min helg i helgens tema - pingsthelgen

Av Ingela - 29 maj 2009 19:41

Utsikt över Göta Älv

Idag har jag varit bonusledig :-) dvs. tagit ut flexledigt! Haft en underbar dag! Härligt väder och vyer har har jag sett samt fotograferat idag. Jag och maken gick en av stadens utmärkta vandringsleder på 1,5 mil. Mycket fin natur och vackra utsikter.


När jag kom hem låg det ett paket till mig i brevlådan... från äldsta dottern i Sthlm! blev jätteglad...en present till mors dag :-)

Av Ingela - 26 maj 2009 20:43

Jordgubbar är väl egentligen ingen frukt, utan bär (läs Wikipedias tolkning). Men jag bara älskar jordgubbar - muuuuummmmmmms :-)


Detta blir mitt bidrag till Veckans tisdagstema


Jordgubbe :-)

Av Ingela - 24 maj 2009 19:11

Vit syren

Bara en liten blomma till...lovar att det ska bli den sista!


I alla fall för idag ;-)

Av Ingela - 24 maj 2009 19:07


Här kommer en vackert placerad parkbänk i lummig och grön natur. Den är fotograferad igår nere vid slussområdet.

Parkbänk

 Den är mitt bidrag till helgens tema - parkbänkar på Helgen i focus



Av Ingela - 24 maj 2009 18:44

Utsiktsberg

 Liljekonvaljer

 Denna vackra vy har jag beskådat idag - hissnande!



Hittade även dessa fina blommor - känner ni doften ;-)

Av Ingela - 23 maj 2009 19:33


Vi har fått nya grannar! De hade knappt hunnit flytta in förrän de fick tillökning i familjen, så nu är huset fullt av små ungar :-)


De gör inget större väsen av sig och är lite svåra att komma in på livet, men vad gör väl det!?


Brukar smygtitta på dem lite ibland...och kunde t.o.m ta ett foto av mamman när hon stressade iväg för att fylla på matförrådet...

 Fågelholk med bofink

Får jag presentera familjen Bofink ;-)

Av Ingela - 23 maj 2009 17:21

Prästkrage m regndroppar

Efter regn kommer solsken... igår regnade det en hel del, speciellt natten till idag, men idag lyser solen! härligt.


Har haft en mysdag nere vid slussområdet, med kamera, fika, grill, fiskespö (till min make) och trevligt sällskap - härligare kan det knappast bli :-)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards