Alla inlägg under april 2009

Av Ingela - 30 april 2009 18:54

Farmor 90 år

Det blev fika på ett av stadens caféer, tillsammans med sönerna och några till från släkten. Vi satt utomhus och njöt av vårvärmen med blommor och småfåglar. Farmor fick sitt kaffe med socker och en god bakelse :-)

Av Ingela - 29 april 2009 21:16

Körsbärsblommor


Nu står vårt bigarå träd i full blom! visst är de vackra blommorna?!


Imorgon fyller min farmor 90 år! så då blir det lite kalas på dagen för henne. En beaktningsvärd ålder! Sen är det ju Valborg och långledig helg - inte fel!  Speciellt nu när det är så underbart väder och fint ute i naturen.



Av Ingela - 27 april 2009 20:29

Japanskt körsbärträd


Men vad kan väl vackrare vara!?! Här kommer ett japanskt körsbärsträd med sina vackra blommor. Det gäller att ta till sig och njuta av alla vackra blommor nu på våren - och då är det ju ingen dum idé att fotografera dem, då blir de ju bevarade för evigt!

Av Ingela - 26 april 2009 21:40

Pistiller i en vitsippa


En liten men vacker skugga! bildar ståndare och pistiller mot det snövita vitsippsbladet - så ljuvligt och skirt. Fler bidrag hittar du här där temat denna vecka är dekorativa skuggor.

Av Ingela - 26 april 2009 12:00

Dreaming about you


Av en kraftigt överexponerad bild fick jag fram denna när jag arbetade med filen i RAW format - underbart roligt att trixa, mixa och testa med detta i PS. Förr med analog kamera och ingen bildbehandling blev sådanna bilder bortsorterade direkt! men nu går det att "rädda" många av dem. Det kan t.o.m bli inspiration till nytänk :-)


Hoppas ni haft en go helg, nu ska jag snart ut på cykeltur tillsammans med maken. Det är invigning av en ny cykelled här i vår stad - grannstaden (den går mellan bägge städerna och är totalt ca. 5 mil lång).


Ikväll blir det kanske fler bilder...

Av Ingela - 25 april 2009 22:20

Hindens rev


Har tillbringat en underbar dag bl.a vid denna härliga strand - Hindens rev intill Vänern strax utanför Lidköping. Jag säger bara - vilket underbart ljus att fotografera i!!! Fick många superfina bilder idag.


Slänger här in ett par snabba bilder - men återkommer säkert med fler :-)


Dottern på stranden

Av Ingela - 23 april 2009 21:00

Scilla


Har roat mig med bildredigering en stund - passar bra när man är snörvlig! åkte på en förkylning som startade igår, så idag har nästan runnit och jag har förbrukat ett antal pappersnäsdukar...men, men snart går det väl över.


Dessa ljuvliga blå, små fina blommor - scilla finns i vår trädgård. Tog kort på dem häromdagen då jag använde mina närbildslinser. Blir härlig effekt på bakgrunden och nära med dem på.


Scilla

Av Ingela - 21 april 2009 20:59

Systrar


Dessa söta små systrar är småkusinerna i släkten! Visst är det söta!


En stolt och nybliven storasyster med sin lilla babysyster :-)   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards