Alla inlägg under september 2007

Av Ingela - 30 september 2007 20:06

Kom just tillbaka efter en skön kvällpromenad - väldigt milt och skönt väder, några regnstänk men inte mer. Har "städat" undan lite sommarskor idag och varit med yngsta dottern för att titta på vinterskor. Det blev inga varma vinterskor som mamma ville, utan ett par tunnare mellanskor. Vi får titta efter varma skor i någon annan skobutik för vi hittade inga som dottern gillade idag. Många skor är gjorda i konstmaterial och även med vissa tygdetaljer - hur bra funkar de på vinter?!?! Å andra sidan hur har de senaste vintrarna varit?!?! Egentligen kanske man skulle skaffa sig glada gummistövlar med avtagbart foder som troligen skulle passa året runt. Har sett blommiga glada dito (dock ej med avtagbart foder) som jag själv skulle kunna tänka mig.

Av Ingela - 27 september 2007 17:38

Här kommer en bild av fem generationer som jag tog i helgen. Yngsta medlemmen är Wilma 5 veckor och äldsta är Rut 88 år

Fem generationer

Av Ingela - 26 september 2007 21:29

Ikväll har jag och min syster varit på bio, vi såg "Underbar och älskad av alla" - Martina Haags filmatiserade bok. Den var bra, skönt med avkopplande och samtidigt roliga filmer. Före vi såg filmen var vi ute och åt - min syster fick detta i födelsedagspresent av mig.


Nu är båda min döttrar i Sthlm. Den äldsta för att gå på 5 anställningsintervjuer - Lycka till Carro! och den yngsta med sin skola, 9:ornas resa till Sthlm med olika studiebesök m.m - Hoppas ni får trevliga och lärorika dagar.


Nu ska jag snart krypa till kojs, känner att hösttröttheten börjar komma krypande nu när det blir mörkare och mörkare på kvällarna.


Godnatt!

Av Ingela - 21 september 2007 16:54

Grattis på födelesdagen - du fyller ju år idag! Men hur många år du fyller har jag ingen aaaannning om ;-) Jag vet bara att du är 16 månader yngre än mig.


Hoppas du får en toppendag - så ses vi på söndag om inte tidigare

Av Ingela - 18 september 2007 17:39

Imorgon ska jag ta ut flexledigt! Skönt att kunna ta ut en liten bonusledighet då och då. Valde att ta morgondagen för att min yngsta dotter har studiedag och är ledig från skolan då, även min yngsta son är ledig och när jag kollade med äldsta dottern så visade det sig att hon är ledig på schemat också. Vi har tänkt åka ut en sväng, får se var det blir... beroende på väder och lust. Först och främst blir det en "skruttmorgon" då man kan vakna i lugn takt och skrutta runt i morgonrocken tills man har ätit frukost.


Nej, nu får det nog bli en kvällspromenad. Solen lyser fortfarande en liten stund till...

Av Ingela - 16 september 2007 11:13

Fotograf på fall och språng


Här kommer en stilstudie fotad av min dotter (sådan mor sådan dotter...).Vi var ute på en fotorunda igår i det fina höstvädret. Annars en lugn och skön helg. Åt räkor i fredagskväll - underbart goda!


Nedan - två av motiven som fick mig på "fall" el "hopp"


NyponrosHoppet

Av Ingela - 13 september 2007 20:39

Victoria plommonHar haft besök av mamma med sambo idag på em. De hade med sig underbart goda glassbullar som vi avnjöt till fikat ute på verandan. Sen var vi ute och plockade av plommon på vårt plommonträd - underbart goda Victoria plommon. Nu är ALLA plommon mogna på en gång! synd att de inte kommer i omgångar. Det har varit två underbart härliga dagar, hoppas att det kan vara sol i helgen också. Älskar soliga fina höstdagar med klar och frisk luft och längtar även efter att gå ut med min kamera på fotojakt!

Av Ingela - 11 september 2007 21:01

Ikväll har jag varit på föräldramöte för dottern som går i åk 9.


Det är mycket på G för en tonåring som går i 9:an. Nationella prov, prao, val till gymnasiet m.m Inte lätt för alla att veta vad man vill arbeta med när man blir vuxen - min dotter hör till en av dem som inte riktigt vet! Hon är jätteduktig i skolan och lägger ner mycket tid på läxor och att plugga (ibland lite väl mycket kanske!) Men hon har inte riktigt kunnat bestämma sig inför valet ännu.


De ska ha prao nu om några veckor, kanske kan hon då välja något som kan ge henne klarhet i valet inför framtiden.


9:orna ska även ha en Nobel middag i december. Men Nobelpris och allt! Så till dess gäller att skriva en novell. På själva middagen är det uppklätt som gäller!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards