Alla inlägg under mars 2008

Av Ingela - 30 mars 2008 19:35

Fåglar


Jag har nog vad man säger "pippi på fåglar". Har alltid haft undulater runt omkring mig, sedan barndomen och nu även som vuxen med egna barn.


Idag fick jag så dåligt samvete :-( skulle klippa klorna på min ena undulat och råkade klippa i pulpan så att det började blöda!! stackars lilla pippin!! Fick tvätta av henne lite blod också eftersom hon kliade sig i huvudet så att det blev blodfläck även där. Det tyckte hon var riktigt hemskt! att bli tvångstvättad, men vad ska man göra! Nu verkar hon som vanligt igen och jag hoppas att det inte gör ont i hennes klo.


P.s Ovanstående bilder tog jag idag på min promenad på vår lilla fågelö här istan.

Av Ingela - 29 mars 2008 10:29

BrrrrrrrrrrIskallt hemma!!!

Det är problem med vår värmepanna hemma. När vi kom hem igår e.m så var det bara ca.17-18 grader inomhus...

Brrrrrr.


Som tur är så finns det i alla fall varmvatten och så har vi en braskamin som vi kan elda i - vilket blir väldigt skön och behaglig värme av - riktigt mysigt ;-)


På måndag får vi ringa efter någon som kan hjälpa oss...

för det får i alla fall vara ca 20 grader för att det ska vara skön temperatur inomhus.


Av Ingela - 25 mars 2008 19:41

Våfflor


Hoppas ni som jag har fått våfflor idag! Det är ju våffeldagen så det lär nog gå åt ett antal denna dag.


Och ute har vi fått ännu mera snö! Det blev bussen till jobbet idag igen - hade nog lönat sig med ett periodkort till istället för värdekort! Men det sägs att det ska bli mildare så då bör ju snön smälta bort från cykelvägarna igen- det hoppas jag på.



Av Ingela - 23 mars 2008 19:46

Guldlock


Nu har yngsta dottern gett sig iväg! Hon ska gå på sitt första disco nere istan. Tidigare har det bara varit disco på skolan, men nu är det gymnasiedisco nere istan. Mamma fick hjälpa henne att göra lockar - titta vad fina de blev! och med ett antal förmaningar så har hon nu gett sig iväg. Tur att det finns mobiltelefon så att man kan hålla kontakten... Hoppas att de får en rolig kväll.

Av Ingela - 22 mars 2008 12:40

Glad Påsk ;-)


Vill med denna bild önskar er alla en - Glad Påsk!


Hoppas ni får mycket god mat och många ägg, samt även lite påskgodis såklart ;-)





Av Ingela - 21 mars 2008 19:33

Avtackning


Överraskningen blev bowling med mat och dryck - jättekul - speciellt då jag vann ;-). Jag fick även dessa fina blommor och ett mycket personligt kort som klippts och klistrats i den gruppen jag arbetade tidigare - och där det lagts ner mycket jobb. Senare på kvällen gick vi vidare till ett annat ställe med underhållning.


En mycket lyckad kväll - tack till alla som var med och överraskade mig!

Av Ingela - 20 mars 2008 15:24

Ikväll ska jag ut på något som jag inte vet vad (ännu!). Det är mina gamla arbetskompisar som har hittat på något. Någon form av avtackning gissar jag!


Det ska bli spännande och även kul att få träffa dem igen. Får återkomma med rapport efteråt...


Skönt att vara påskledigt nu, flexade ut lite tidigare från jobbet idag. Nu ska jag varva ner och sedan göra mig iordning för kvällen... vad det nu kan bli ikväll *nyfiken*!?!!

Av Ingela - 19 mars 2008 19:02

VM i konståkning 2008


Var på invigningsceremonin av VM i konståkning igår kväll tillsammans med min yngsta dotter, lillasyster och hennes yngste son.


Prinsessan Victoria invigde och sedan uppträdde Robert Wells och Sofia Källgren före paråkningens kortprogram startade. Det var fint att se, åkarna är mycket duktiga.


Tack syster för att vi fick följa med er ;-)


PS Det kinesiska paret (till vänster i bild), Dan Zhang/Hao Zhang briljerade i kortprogrammet och fick 74.36 poäng, vilket är nytt världsbästa och även nytt personbästa.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards