Alla inlägg under december 2007

Av Ingela - 29 december 2007 12:22

GRATTIS JONAS!

Idag fyller Min äldste son Jonas 22 år, vi ska snart iväg för att fira honom. Ha en jättebra födelsedag Jonas - vi ses snart.


Jonas

Av Ingela - 26 december 2007 21:23

Och så återgår allt till det normala igen efter julhelgen! Förrutom att jag passat på att ta lite extra ledigt - börjar inte arbeta igen förrän nästa år! Äldsta dottern for hem till Sthlm idag, hon börjar arbeta igen imorgon. Julmaten är uppäten - iaf det mesta av den.


Jag och maken tog en uppfriskande kvällspromenad nu ikväll - väldigt skönt ute, det blåste lite men det är ju så milt.


Någon mellandags rea blev det inte för min del - kände inte för att åka ner och trängas, får se imorgon om jag tar en sväng...


Sen är det snart dags att ladda inför nyår...men det blir en lugn helg för min del.

Av Ingela - 25 december 2007 16:19

Ja och så var då julafton passerad! den går alltid rasande fort. Vi hade en mysig em-kväll tillsammans hela släkten igår. Tomten kom och jag fick många fina julklappar  bl a berlock t mitt arband, spa saker både till kropp coh fötter, fina skålar, TP spel m.m - men den bästa var trots allt att få fira jul med sina nära och kära :-)


Tomten kommer!

Här kan ni se reaktionen på en av de yngre deltagarna igår! Men efter en stund så blev han riktigt kompis med tomten ;-)

Av Ingela - 24 december 2007 09:33

Vill önska alla som jag känner - och även övriga som läser denna blogg - En riktigt God Jul. Idag ska jag och min familj samlas med hela tjocka släkten hemma hos oss och avnjuta ett smaskigt julbord och kanske även få träffa tomten...


Här en liten bild av mina kottar, som alla kommer hem till mamma och pappa på julafton

Mina fyra kottar :-)

Av Ingela - 22 december 2007 17:11

Wilma


Idag var jag på dop. Det var ett jättefint dop och flickan som döptes var snäll och glad hela tiden :-)   


Det var min systerdotters dotter Wilma som blev döpt. Hon fick namnen Wilma Olivia Sofia.

Av Ingela - 21 december 2007 18:14

Ikväll kommer äldste sonen m sambo hem till stan efter sin vecka på Kanarieöarna. Imorgon kommer äldsta dottern hem till stan på sin ledighet från nya jobbet i Sthlm... Det är många som är på resande fot dessa juldagar och ibland mycket trafik ute på vägarna! Tyvärr kan det ibland vara lite för hektiskt och även vinterväglag osv. som kan påverka.


Därför vill jag bara uppmana alla till att ta det lugnt i trafiken! Bättre att komma fram lite senare än att kanske inte komma fram alls.

Av Ingela - 20 december 2007 17:32

För att bättra på julstämningen så ska jag nu baka julkakor. Dessa fick jag smaka på jobbet en dag, de var jättegoda och de har jag tänkt att ha till kaffet på julafton. Här kommer receptet:


SAFFRANSCOOKIES

Ingredienser

225 g smör
4.5 dl råsocker
2 st ägg
1 g saffran (2 påsar)
1 msk cognac
1 tsk vaniljsocker
6.5 dl vetemjöl
1 1 tsk bakpulver
2 msk russin
150 g mörk choklad
150 g nötter, grov hackade tex valnötter, mandlar eller hasselnötter


Gör så här:

1. Sätt ugnen på 175 grader. Lös upp saffran i 1 matsked vätska, exempelvis cognac.

2. Rör ihop smör, råsocker, saffran, socker, ägg och vaniljsocker. Blanda vetemjöl, och bakpulver och rör ner det. Vänd i övriga ingredienser.

3. Dela upp degen i 40 bitar och rulla dem till bollar.

4. Lägg bollarna på en plåt med bakplåtspapper, platta till bollarna något och baka i ugnen cirka 15 minuter. Låt kakorna svalna på ett galler.

Saffranscookies


Ps Nu är kakorna klara, så här ser de ut och goda blev de - kan jag lova ;-)

Av Ingela - 20 december 2007 17:27

Julkänslan var finns den?!?! Nu är det snart jul - jättesnart, bara 4 dagar kvar. Men jag tycker att trots julmusik, glögg och allt vad det är så känns det inte riktigt som jul ännu. Idag köpte jag den absolut sista julklappen, så nu återstår bara att slå in tre klappar som inte har blivit inslagna ännu. Jag arbetar sista dagen imorgon och börjar sen inte jobba igen förrän nästa år!!! Det låter väldigt avlägset det ;-) Ska bli skönt med lite längre sammanhängande ledighet, jag har inte bokat in så mycket och det känns också väldigt bra.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards