Alla inlägg under september 2007

Av Ingela - 10 september 2007 19:36

sol/regn moln


Vaknade tidigt i morse av att det regnade. När jag sen gick upp var det stora mörka moln på himlen! När jag satt och åt frukost började det ösregna. Jag tog snabbt ett beslut om att ta bussen till jobbet - brukar annars alltid cykla oavsett om det regnar eller ej, men eftersom det skulle bli åskskurar så tog jag det säkra före det osäkra. Men sen sprack det upp under förmiddagen och det blev inte speciellt mycket regn heller!

Av Ingela - 9 september 2007 21:47

Igår hade vi besök av två små tjejer, Alma som vi passade och Wilma med föräldrar. Wilma skulle fotograferas men första gången ville hon inte var med på bild (skrek hela tiden!) Nästa gång gick det bättre! Måste bara visa de stola föräldrarna och den lilla söta dottern

Wilma m föräldrar


Fototokig som jag är så blev det några bilder på Wilma, både tillsammans med föräldrarna och även ensam

Wilma

Av Ingela - 7 september 2007 16:00

Härligt med fredag... och ledig helg! Idag ska vi träffa lilla Wilma, ska bli jättekul. Har köpt rosa söta små manchester byxor, en body med djurmotiv och ett par små strumbyxor (också rosa!) i strorlek 62. Sen hittade jag en jättesöt snuttefilt med ett nallehuvud i mitten som hon också ska få.

Wilma m snuttefil


I helgen ska vi passa lillkusinen från lördag - söndag. Hon är 2 år och en jättego och pratsam liten tjej. Det ska bli kul att få "låna" henne.

Av Ingela - 6 september 2007 21:55

Nu är äldste sonen hemma från Landskrona, hämtade honom och den sista packningen på resecentrum. Yngsta dottern är nyförälskad :-) Hon och killen har varit ute och promenerat i det fina vädret, sen blev det fika och mys framför Idol.


Idag har det varit jättefint väder - passade på att putsa köksfönstret när jag kom hem efter jobbet eftersom det inte var vackert när solen sken in!!

Av Ingela - 5 september 2007 21:28

Höst i trädgården


Har ikväll varit ute i trädgården och fotat lite blommor med min nya kamera. Rooooligt att leka och testa ;-) Jag har även plockat in utav våra goda Victoria plommon - mums!

Nu kom yngsta dottern hem efter sitt gympa pass. Storebror med nytt körkort har varit och hämtat - han kör gärna!

Av Ingela - 4 september 2007 21:24

 Nikon D40Jag är jätteglad :-) för jag har fått en ny kamera,  en Nikon D40 vilket innebär att jag kan använda mer manuella inställningar. Det är jättekul att testa och provfotografera, samtidigt som jag läser manualen för att lära mig allt nytt.


Kameran har jag fått av - mig själv. Bra att kunna överraska sig själv med presenter ibland ;-)

Av Ingela - 4 september 2007 20:16

Matematik


Har är mina flitiga barn på bild! Ikväll har de suttit och räknat matte bägge två - ibland får även mamma rycka in och vara med på något tal :-)


Inte varje dag flitens lampa lyser så ;-)

Av Ingela - 2 september 2007 19:33

 Motorväg

Ja och så var man då hemma igen efter en helg på resande fot. Landskrona ToR på ca. 24 timmar. Vi hade en trevlig fredag kväll i Landskrona då vi var ute och åt på en grekisk restaurang - jag åt Sovlaki. På lördag morgon hämtade vi släpvagn och lastade den med sonens flyttlass före det bar hemåt igen. Dagens motorvägar är ju snabba och bra, men det finns inte så mkt spännande att se eftersom man åker utanför alla städer. Men vill man så går det ju att svänga av!


Idag var vi bjudna på middag till min mamma och sambo - fick jättegod köttgryta - mums och tack till mamma! Så denna helg har varit riktigt lyxhelg - inte lagat ngn mat alls hemma - kan vara skönt ibland med sånna helger

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards