Alla inlägg den 21 november 2007

Av Ingela - 21 november 2007 20:24

Nu går det med raska kliv mot advent och strax därefter jul! Har hört att folk har börjat köpa julklappar - jag har inte köpt en enda ännu!! Grannen har adventspyntat hela huset - så här två veckor före advent! Men jag känner fortfarande ingen panik, eller bör jag kanske det!?!?!


Jag har i alla fall plockat vitmossa till adventljusstaken, så lite föreberedelser har jag gjort ;-) Adventsljusen och stjärnor plockar jag fram dagen före advent för att sedan kunna tända dem 1:a advent- mysigt att gå upp tidigt på morgonen och göra det. Förr när barnen var mindre var det ju ofta adventskalendern som inte fick missas också. Jag ska inte köpa så jättemånga julklappar därför har tänkt att jag kan ta långlunch vid några tillfällen för att gå ut på stan och ordna lite sådant. Sen får det bli lussekatter! jag bara älskar saffrans smaken så det är ett måste för att det ska vara en riktig lussekatt för mig. För att inte prata om mysig julmusik! Mamman och flickan sjunger sa min då tvååriga dotter (1985) och syftade på Agneta Fältskog med dottern Linda som då kom ut med en julskiva. Åhh vad mysigt - nu börjar jag känna riktig julinspiration;-)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards