Alla inlägg under november 2008

Av Ingela - 9 november 2008 17:48


Idag har det blivit mycket firande!

Farsdags firande för hela slanten kan man säga :-)


Sönerna har varit hemma på middag och grattat sin far, nu ikväll ska vi till min far och fira honom både på farsdag och födelsedag som infaller snart.


Jag har nu skrivit om dag 4 på vår egypten resa - om ni vill läsa och se bilder.


Ha en bra söndag kväll trots mörker och regn (iaf här i de västra delarna).

Av Ingela - 8 november 2008 11:59

Nu finns dag 3 dokumenterad av Egypten resan (den mest händelserika av dem alla!).


Härligt med ledig lördag, när man bara kan vara :-) Jag har inte klätt mig än utan skruttar runt i morgonrock!! Men nu ska jag ta en drive, för att sedan gå ut och känna på vädret...ser ganska skönt ut idag.



Av Ingela - 5 november 2008 20:18


Nu finns dag 2 från vår resa dokumenterad här på bloggen.


Usch vilket höst/vintermörker vi fått här i Sverige! Skönt att det snart är advent då man får börja lysa upp med lite ljusstakar och annat som lyser upp lite i mörkret.


Ha en go kväll

Av Ingela - 4 november 2008 19:58


Nu kan ni läsa om dag 1 på vår Egypten resa klicka på länken så kommer ni till rätt datum och till mitt inlägg från den dagen.


Fortsättning följer...

Av Ingela - 2 november 2008 18:28

Jag år 1960Hittade en rolig sida :) där man laddar upp en bild på sig själv och sedan kan se hur man skulle sett ut olika årtionden! Denna bild på mig är från 1960 och min första reaktion var - Shit vad lik min mamma jag blev! Kanske egentligen inte så konstigt vi är ju släkt ;)







Jag som jag kunde sett ut1960. Bilden skapad på

http://www.yearbookyourself.com/

Av Ingela - 1 november 2008 16:17

efter att ha njutit av sol och värme - ca. 30 grader i luften och 26 i havet är vi nu tillbaka igen. Vi har haft en underbar vecka i Egypten, vid Hurghada. Har även varit i Kairo där vi bl.a besökte pyramiderna, egyptiska muséet m.m Åkt båttur på Röda Havet då vi snorklade ute till havs och såg delfiner. Ätit god mat och solat och badat varje dag. Helt UNDERBART :-)


Vi har tagit ca. 1 000 bilder, och jag har precis tankat över dem till datorn. Jag lovar att ni kommer att få se mer av dem snart... det anade ni väl nästan?? ni som tidigare följt min blogg vet ju att det finns ganska många bilder här :-)


Jag kommer nog att berätta om resan dag för dag och sedan lägga tillhörande bilder i inläggen - vilket gör att det kommer bli flera inlägg om resan och innebär även att ni själva kan läsa om det som intresserar er.


Pyramiderna vid Giza

Jag och döttrarna framför pyramiderna vid Giza, Egypten

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards