Alla inlägg under mars 2008

Av Ingela - 17 mars 2008 20:55

vinterland


Några bilder från dagens vinterlandskap. Undrar just hur länge den får vara kvar!?!?!


Har varit ute och skottat bort snövallar efter plogbilen. Den kom strax e kl.17 idag!! så någon tidning eller post har vi inte kunnat få idag pga av det.


Och igår som jag satt ute och njöt av vårsolen :-)

Av Ingela - 17 mars 2008 18:29

Jul till påska...


Förvånad! när man tittar ut genom fönstret på morgonen och ser att det kommit 2 dm med snö under natten!!!!


Det är väl som man sjunger i sången: Julen varar än till påska...


Där sprack dagens cykling! eftersom vi nu kommit till den cykelvänliga årstiden (trodde jag) så började jag att cykla till och från jobbet förra veckan - men inte idag ;-)


Jag kan även berätta att jag plockade undan en del av familjens vinterskor igår! det skulle jag aldrig ha gjort!!!! Nästa år får de vara kvar till midsommar - som en helgardering :-)




Av Ingela - 15 mars 2008 09:43




Var igår på en kanon kväll - Svenska Hits.


Där var bl.a Micke Syd (Gyllene Tider) och Tommy Ekman (Freestyle) med. Det blev många kända, goa gamla låtar - så det blev en himla fart - där hela publiken stod upp och deltog i låtarna.


Kan varmt rekomendera detta :-)

Av Ingela - 9 mars 2008 14:11

Vill ha...


Jag har letat efter en trenchcoat i brun nyans - kan tänka mig från nougat och upp till brun. Hittade denna  (till höger på bilden) idag i butiken, men den fanns inte i min storlek :-( det kommer ev. in fler.


Den finns däremot att beställa via nätet... kanske ska jag göra det?! Denna är ju brun och inte ljust brun...funderar på om färgen är för mörk? Den finns även i ljusbeige (till vänster i bild) men jag känner inte riktigt för beige. Möjligen nougatbrun... men det fanns inte denna i.


Någon som har råd att komma med?



Av Ingela - 8 mars 2008 19:01

Videung


Idag har våren sovit :-(  Känner mig själv ganska trött också.


Har varit hemma och pysslat med lite av varje, sånt som jag inte hunnit med under veckan - städat hos mina fåglar, tvättat m.m Var även ute och fick lite frisk luft - utan sol - men det var ganska hyfsat väder ändå. Såg då dessa söta videungar :-)


Ikväll blir det TV kväll, med bl a Andra chansen till Melodifestivalen. Yngste sonen med flickvän kommer hit och sovar inatt, eftersom de skulle ut på stan med kompisar så blir det närmare hit än hem till dem.


Trevlig helg på er!

Av Ingela - 6 mars 2008 21:18



Nu har jag bakat. Ska ta med mig morotskaka imorgon till mina matfriska arbetskompisar i fikarummet ;-) Men först ska de få smörgås - lite nyttigheter före det onyttiga :-)


Vårt fredagsfika är en helig stund varje fredag ca kl. 09.30 - den vill man inte gärna missa!


Här kommer receptet på jättegod kaka - den som jag precis har bakat:


Morotskaka              

2 ägg

2dl socker

1 dl olja (raps olja är nyttigast)

3 dl fint rivna morötter

2 ½ dl vetemjöl

1½ tsk bakpulver

1 tsk kanel

1 tsk vanilinsocker


175 o             40 minuter


Glasyr

60 g philadephia ost

25 g smör (rumsvarmt)

2 dl florsocker



Lycka till

Av Ingela - 5 mars 2008 19:19

Wilma


Fick detta fina tackkort i förrgår på posten, från lilla söta Wilma med familj.


Roligt med riktiga brev ibland, nuförtiden är det ju mest e-post!

Av Ingela - 5 mars 2008 19:09




Eftersom min gamla


  • Började bli sliten
  • Dolde saker för mig 
  • Hade hemliga egenskaper - fack
  • Började bli gammal och torr
  • Vårt förhållande gick inte att reparera - har tidigare lagats
  • Allt var svart

Så tog jag beslutet att skaffa mig en NY...





























...Handväska













Min nya


Ps denna gång blev det en brun, istället för svart ;-)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards