Alla inlägg under juni 2008

Av Ingela - 11 juni 2008 21:08

Idag har jag varit på planeringsdag med mina arbetskamrater. Då var vi i och vid denna söta kolonistuga:

Kolonistuga

Den tillhör en av mina kollegor. En jättemysig tomt med härliga platser att sitta vid.


Vid en av uteplatserna hängde dessa:

Ljuslyktor

Tänk er dem tända en sommarkväll när mörket börjar komma och man sitter utomhus - så mysigt!


Ha en bra kväll, nu ska jag förbereda inför studentfotograferingen imorgon.

Av Ingela - 8 juni 2008 21:16

Fiskelycka

Här provas fiskelyckan i Hunnebostrand.


Kusthamn
Kusten i dess soliga glans.


Västkustvy

 Vacker vy i hamnen.



Av Ingela - 8 juni 2008 19:08


Till helgen som kommer har jag fått ett uppdrag - studentfotografering. Det ska bli jättekul och en riktig utmaning. Det är på denna söta tjej:

Nella


Jag har tänkt att ta både porträttbilder och bilder vid själva studentfirandet. Det sistnämda är ibland lättare sagt en gjort, eftersom det brukar vara otroligt mycket folk. Men det är bara att knäppa på så borde väl en och annan bli bra! Sen blir det naturligtvis balfotografering - på söndag - då ska jag även där fotografera porträtt och actionbilder. Återkommer med smakprov därifrån efter händelserna.

Av Ingela - 8 juni 2008 09:14


Nu har jag anmält mig till Rosa Steget Lördagen den 16 augusti, ett evenemang till förmån för Bröstcancerfonden.


Ska du också vara med?


Rosa Steget i Göteborg 16/8

Av Ingela - 6 juni 2008 21:25

Har firat Sveriges nationaldag ute vid västkusten - och en strålande dag. Var vid Hunnebostrand och Smögen. Njöt av sol, värme, hav, räkbaguette, fiske, vackra vyer, fotografering m.m Här kommer en av bilderna som jag själv tycker blev väldigt fräck - med spegelbilden i biltaket.



 Spegelbild


Fler bilder kommer senare...


Har ni firat nationaldagen med något speciellt? eller kanske bara haft en vanlig dag, med arbete?



Av Ingela - 4 juni 2008 18:48

Har införskaffat mig två bakgrunder - ett svart och ett vitt stort lakan. Jag skall skaffa en gardinstång och alltid ha dem upphängda, för att lätt och smidigt kunna använda dem. Men till dess har jag ändå provisoriskt hängt upp dem för att testa...

Fotobakgrunder

 dottern fick bli försöksobjekt! passade bra när hon skulle på 9:ornas avslutningsmiddag ikväll. Den ena bilden är före frisering och sminkning coh den andra är efter. Gissa vilken ;-)



Av Ingela - 3 juni 2008 21:14

Blommor & Bin



Ni har väl hört talas om Blommor & bin!


;-)


Lyckade få en på bild - till slut! (inte på ett bi men dock) på en humla - men ack så svårt det var, han/hon kunde inte vara still någon längre stund. Irrade fram och tillbaka mellan blommorna hela tiden. De har mycket att göra så här på försommaren.

Av Ingela - 3 juni 2008 21:11

Bambi på besök

Igår kväll när jag tittade ut genom fönstret upptäckte jag att det var fler som njöt av allt vackert där! Ett rådjur stod precis utanför. Jag hann att hämta min kamera men tordes inte öppna fönstret helt utan det fick bli ett foto genom rutan.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards