Alla inlägg den 4 oktober 2008

Av Ingela - 4 oktober 2008 18:40

 Höstlöv

Eftersom det är kanelbullensdag idag - 4 oktober - så har jag bestämt mig för att baka bullar. Har just nu en deg på jäsning som sedan ska bli ca. 100 goda kanelbullar ;-)


Vill här dela med mig av den vackra vy jag passerar varje morgon och eftermiddag till och från jobbet. Det var min nya lilla kamera som var med mig igår när jag promenerade till jobbet (brukar annars cykla för det mesta).


Dimma över Göta Älv


Nu ska jag återgå till bulldegen... snart dax att baka ut.

Av Ingela - 4 oktober 2008 17:22


Här kommer en liten beskrivning av hur du ska gå tillväga


Klicka först på kommentera.

Signatur - Där skriver du ditt namn alt. anonym - MÅSTE fyllas i med något.

URL - ev länk (måste ej fyllas i).

Skriv in koden som står till höger - MÅSTE fyllas i exakt samma som den står i rutan - annars får jag inte din kommentar.

Kommentar - där skriver du svaret på mina frågor och ev. (gärna !) något mer.

Sedan trycker du bara på Skicka kommentar vilket innebär att jag får din kommentar nästa gång jag loggar in.


Av Ingela - 4 oktober 2008 17:04

Höstblommor


och kul att ni läser min blogg! Ni ca 25 personer varje dag. Jättekul att ni hittat hit och att ni kanske även kommer tillbaka.


Ni släkt, vänner och andra jag känner eller inte känner! Vore väldigt roligt om ni ville ge er tillkänna med en liten kommentar då och då (ett fåtal gör det redan nu - TUSEN tack till er)


Men ni andra som jag vet läser (jag vet flera!) men som aldrig skriver någon kommentar gör det NU! Är ni här och läser det jag bjuder på/delar med mig av så får ni faktiskt vara snälla och dela med er av en endaste liten kommentar då och då! Det räcker med ett litet hej mer begär jag inte!! Då vet jag att ni finns med och det ger mig mer inspiration till att skriva inlägg, vilket vore väldigt kul.


Ni får gärna komma med frågor eller om ni ha andra idéer eller önskemål om min blogg, det tar jag tacksamt emot.


Trevlig helg på er...nu väntar jag på era små hälsningar :-)


Av Ingela - 4 oktober 2008 16:43


...känner jag mig inte, som tur är :-)


Däremot har vi testat vår nya kamera Olympus µ[mju:] 850 SW. Den kan ta bilder under vatten ner till 3 meters djup! Så den kommer att bli perfekt på vår semester resa till Egypten eftersom den tål både vatten och sand. Vi har testat den i badkaret, kan säga att det är en mycket konstig känsla att stoppa ner en kamera under vattnet! men man vänjer sig kanske. Det lär väl bli en och annan reaktion ;-) när vi är ute och ska använda den bland andra människor.


Den är inte bara införskaffad för att användas under vatten - vore bra lyxigt! Den uppfyller även önskemålen om att fylla funktionerna som extra kamera/handväskkamera/strandkamera. Ibland vill man eller har ingen möjlighet att ta med systemkameran då är det perfekt att ha en liten kompis :-)



Undervattens bild

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards