Alla inlägg under augusti 2007

Av Ingela - 18 augusti 2007 16:10

Idag har jag och min yngsta dotter varit nere och tittat på starten av alliansloppet, vi var lite sena ner så vi fick se starten på håll. Sen blev det en sväng på stan, då vi kikade på barnkläder i pyttesmå storlekar - kul. Vi hittade några saker till Wilma som vi tyckte var jättegulliga! Sen blev det chinamat till lunch, vi tog med oss hem.


Jag saknar era kommentarer! Vore jättekul att få några rader då och då från er som är på besök på min sida. Jag ser ju att ni är inne...


Nu får det bli en kopp kaffe på altanen, får passa på medans solen är framme.

Av Ingela - 16 augusti 2007 19:25

I natt blev min syster mormor. Hennes dotter födde lilla Wilma 16 augusti kl 02.10 Wilma vägde 3 510 g. och var 50 cm lång.


Ett stort grattis till de stolta föräldrarna och inte minst till den stolta mormodern.


Jag riktigt längtar tills jag ska få träffa dem och lilla Wilma. Tänk denna ljuvliga babydoft!!!


Har ingen bild (ännu!) på lilla Wilma, men däremot en bild på en annan liten gullig bebis - nämligen Wilmas mamma när hon var 2 dagar gammal!


Av Ingela - 15 augusti 2007 20:31

Jag tänkte att jag skulle skicka in min bästa sommarbild till lokaltidningen. De väljer ut och publicerar de bästa bilderna. Men för mig är en sommarbild = sol, bad, strand, värme, kusten o.s.v denna sommar har det ju varit lite dåligt med den sorten :-(  iaf i södra sverige. Det kan ju finnas andra fina motiv också, men de tycker jag inte är typiskt sommarbilder! Får väl leta bland mina bildfiler, ifall jag kan hitta något passande...

Av Ingela - 14 augusti 2007 18:37

Ikväll blir det fotbollsmatch, tänkte cykla ner för att kolla. Yngste sonen (19 år) ska spela match med sitt lag, han spelar i TIF:s B-lag. Där har han många fotbollskompisar sen barndomen. De har följts åt i många år, även nu senast när de bytte klubb.


Idag började jag med styrketräning igen. Jag och min kollega körde ett pass, och har bestämt att vi ska göra det en dag i veckan - härligt.

Av Ingela - 13 augusti 2007 20:22

Svara gärna på min omröstning är ni snälla. Intressant att veta hur ni hittade hit till min blogg.

Tack för hjälpen

Av Ingela - 12 augusti 2007 13:58

Gessle konsert

Ikväll har jag biljett till Gessles konsert på Sjöhistoriska. Första parkett - inte illa. Denna biljett fick jag hem i min brevlåda och den var gratis!!! Det är digital TV som inbjuder till en konsert hemma i TV soffan, i en special kanal för detta ändamål. Så klockan 20.30 ska jag sitta bänkad eftersom jag är en trogen Roxette och Gessle beundrare :-)

Av Ingela - 11 augusti 2007 11:10

Bubbelplast

Har ni liksom jag barndomsminnen av bubbelplast?! Måste trycka hål på bubblorna! Då kommer ni att gilla denna bubbelplast sidan - gå in och testa ;-) ni kommer att gilla den.

Av Ingela - 10 augusti 2007 19:38

Ikväll får det bli en myskväll. Regnigt och grått ute, då passar det bra att krypa upp i soffan med en bra bok eller titta på en film. Jag har några filmer att se som jag  lånat av en kompis, har även en bra bok på gång "Solstorm" av Åsa Larsson. Tråkigt bara att inte solen verkar vilja visa sig så mycket denna helg - om man ska tro på väderprognosen?!. I veckan har det ju varit några jättefina dagar, jag har suttit ute på lunchen vid ett par tillfällen och njutit av solen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards