Alla inlägg den 18 juli 2007

Av Ingela - 18 juli 2007 22:38

Idag har jag varit i skogen och plockat blåbär, så ikväll blev det mumsig blåbärspaj med vaniljsås - mycket gott!!! Det finns mycket blåbär i år och de är även stor och fina.

Av Ingela - 18 juli 2007 17:38

Efter 4 dygn tillsammans törs nu Nicke närma sig Chiquita lite mer (tvärtom är det inga problem). Men hon får inte gå emot honom för snabbt för då sticker han iväg. I förrgår blev jag och dottern så fulla i skratt . Fåglarna satt på var sin sida av spegeln och plötsligt försöker Chiquita närma sig Nicke på andra sidan. Nicke blir jätterädd och bara hoppar/flyger ut genom burluckan och flyger fram till oss. Där sätter han sig på axeln och ger ifrån sig ett beklagande ljud, precis som om han skulle skvallra om vad som hänt (som jag berättat i tidigare inlägg så har han lite människa i sig och därmed lite ljud som inte är "fågelljud").

Men idag - äntligen - var det riktigt pusskalas när de möttes ovanpå buren, så får de bara lite tid på sig så ska de nog kunna bli riktiga kompisar

Av Ingela - 18 juli 2007 15:31

Jag köper inte lotter ofta, men det händer någon gång ibland. För ett tag sedan vann jag 30:- som man kan säga = ny lott. Lotten blev liggande i kökskåpet ett tag innan jag löste in den mot en ny lott. Denna nya lott var väldigt nära miljon vinst - och på två ställen!! Undrar om jag har förbrukat min chans att vinna en miljon när jag var så nära denna gången. Se själva hur nära det var! har ringat in de saknade numren och de utropsnumren som var SÅ nära.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards