Alla inlägg under september 2008

Av Ingela - 11 september 2008 20:55

Nicke o Chiquita

Turtur duvorna hemma i köket


Har nu varit och inhandlat allt behövligt inför fredagsfikat imorgon! På min arbetsplats turas vi om att ta med bröd med pålägg och lite annat tillbehör varje fredag. Den fikastunden är "helig", det är noga koll så att ingen glömmer bort när det är deras tur att ta med till fikat.


Vi diskuterade härom fredagen varför vi har döpt det till fredagsfika!? Det är ju eg. inget fika - förrutom kaffet! - utan bröd med tillbehör. När man säger fika så tänker man ju oftast på kakor, bullar osv. Men vi, vi har bara nyttigheter ;-) iaf nästan!


Har ni några trevliga fredagsrutiner på jobbet?

Av Ingela - 9 september 2008 19:42

Promenad allé


Igår var vi och beställde nya tapeter till vårt sovrum - så nu blir det renovering där! Ni minns kanske mitt rosdille i somras? Nu är en fondvägg beställd med rosor! tyvärr kan jag inte visa någon bild eftersom jag inte hittat någon på nätet. De övriga väggarna blir vita (en av våra väggar är nästan helt täckt med garderober, så det blir eg. bara två kvar!). Ska kika över lite övriga interiörs idéer :-) Har ett vitt överkast sedan tidigare (används ej just nu) - vilket jag tror kommer passa för återanvändning när rummet är omtapetserat... Så kul!

Av Ingela - 8 september 2008 21:00

Spindelnät med regndroppar


Dottern gav mig ett hett tips i helgen - Titta mamma vilket fint spindelnät med regn i - ta kort på det! Börjar bli en fototokig till i huset ;-) (Tack för tipset dottern!!)


Igår fick jag äntligen tummen ur och bokade tågbiljetter till Stockholm. Jag, dottern och yngste sonens flickvän ska åka upp till Sthlm vecka 39 och se högvakten. Det beror på att yngste sonen går högvakt där uppe då. Det ska bli kul! En liten snabbvisit blir det hos äldsta dottern också eftersom hon är snäll och låter oss bo där, men tyvärr jobbar hon själv helgen. Tyvärr var tågbiljetterna ganska dyra, dit blev bra pris men hem blev dubbelt så dyrt! Men eftersom vi inte vetat vilken vecka det skulle bli har vi inte kunnat boka billiga - tidiga biljetter. Men nu blir det av i alla fall - Kul!

Av Ingela - 7 september 2008 20:41

Solrosrutor
Har idag provat ett nytt recept på bröd som jag fick av en kompis i veckan (tack U!). Det var solrosrutor - ett bröd med rostade solrosfrö både inuti och utanpå - de blev jätte goda. Har även passat på att städa mitt burkskåp! Ni vet det där skåpet som nog de flesta har med en massa plastburkar där en del saknar lock och andra burkar har försvunnit så bara locket är kvar osv. Det har nu äntligen blivit städat hemma hos mig ;-)


Har målat två tavellister som ska upp på väggen med de nyinramade fotona (ni minns kanske tema: hav).


På dagen hann vi med ett besök hos lillkusinen, där de bjöd på lunch och fika. Lillkusinen visade sin fina lekstuga och demonstrerade hur man kunde gå ut och in genom fönstret på den :-) Och däremellan sprang hon fram och tillbaka till allt som hon skulle göra - det finns mycket spring i benen på en liten 3 åring.



Av Ingela - 6 september 2008 19:38

Gamla slussarna

                      Slussport av äldre modell

Idag har varit en riktig innepysslar dag! Skönt med sånna dagar ibland. Ute har det regnat i stort sett hela fm och en bit in på em.


Jag har bl a satt in alla mina foton i album och även skrivit in datum, återstår lite text här och där för att föreviga minnena (lätt att glömma var en bild är tagen när det gått ett tag). Håller även på att förbereda för bildspel av en del av mina foton - bildspel som jag kan visa på TV:n.


Thailändsk kyckling gryta blev det till middag idag - en av favoriträtterna.


Ps Bilden är tagen förra lördagen (skillnad på väder!) när vi var nere vid gamla slussarna och metade (och naturligtvis fotade ;-)  )


Ps ps Jag fick den största abborren!!!!!

Av Ingela - 3 september 2008 21:10

Ett helt hav med foton ;-)


Mina bilder har kommit idag!! Snacka om snabbt! Skickade in dem i måndags, igår fm skickades de från labbet idag fanns det en stor låda med bilder till mig i brevlådan. Jag är supernöjd med kvalitet och färger! de stämmer helt överens med bilderna när jag tittar på dem på skärmen - inga missfärgningar över huvudtaget.


Vill därför varmt rekomendera Crimson till er som vill ha bilder med kvalitet - kanske får man betala lite mer än de fotofirmor som har billiga erbjudanden - men det får man igen på kvalitet och vilken snabb service sen! suveränt.


Så nu har jag kvällspyssel för några dagar framöver! att sortera och sätta in bilder i album.


Av Ingela - 3 september 2008 20:57

Skagerack och Kattegatt

Där haven möts


Berättade ju tidigare att jag fått ordning och bot på min dator som fått någon form av virus. Mitt virusprogram klarade inte att ta bort viruset - det återkom efter varje besök på internet !! utan då gick jag på deras hemsida och hittade där ett malware program som fanns att hämta. Jag fick även ett sådant från IT avd. där jag jobbar, vilket jag också körde på min dator - på detta sätt hittades viruset och kunde tas bort :-)


Nu har jag även lagt in ett antispionprogram Ad-aware som finns att hämtaPC för allas programbank. Det hjälper till att hitta mystiska spionpogram och annat skräp som man inte vill ha på sin dator! - usch nej.


Så nu hoppas jag att jag ska vara helgarderad!

Av Ingela - 2 september 2008 21:20

Skagen - stenstrand


Nu är äntligen mina ditigal bilder inskickade och beställningen av pappersbilder gjord! Jag skickade in dem igår kväll via webben och idag fick jag meddelande om att de var skickade från labbet - supersnabbt! Det ska bli spännande att se kvalitet och hur färgerna ser ut. Jag har hört mycket positivt om detta företag, vet flera fotografer som använder sig av det.


Det blev drygt 300 bilder som jag beställt, inklusive de som jag ska ha i ramar. Ovan är ett av mina motiv till temat: Hav


Godnatt på er :-)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards