Alla inlägg under december 2007

Av Ingela - 17 december 2007 18:13

Grattis Mamma

 Collage över födelsedagsfirandet. Uppe i mitten utsikt från Heaven 23 och räkmackan. Till höger mousserande vinet som stod på rummet. Bakgrundsbild jul på Liseberg och nertill i mitten är födelsedagsbarnet med sina döttrar.



Nu har vi varit iväg och firat mamma. Det blev resa till Götborg med mat, underhållning och övernattning på hotell Gothia Tower. Vi startade med mousserande vin som stod på rummet när vi kom, sen blev det buffé  - jättegod men ack så mättande! Sen blev det en rundtur på Lisberg som har julmarknad och massor med vackra belysningar runt om i parken.


Efter det tog vi oss till Göteborgs Operan där det var Jultrad-i-ton, då var vi väldigt mätta och trötta så det var skönt med avkopplande musik ;-)


Sedan avslutade vi kvällen på hotellet och restaurant Heaven 23 med en stor och smaskig räkmacka. Vi satt då uppe på 23:e våningen med utsikt bl a över Ullevi.


Sen blev det tjejsnack på hotellrummet en stund, men vi var väldigt mätta och trötta - gäsp! så det blev inte så sent...


Av Ingela - 16 december 2007 00:01

Ett stort GRATTIS till min mamma som fyller jämna år idag! Hoppas att du får en bra och avkopplande födelsedag.


Kramar

från

din äldsta dotter

Av Ingela - 13 december 2007 19:33

Nu är nästan alla julklappsinköpen klara! Skönt. Det är bara tre saker saker kvar att köpa men jag vet exakt vad. Dem ska jag ordna imorgon, en tillsammans med min syster.


Till helgen fyller vår mamma år - då ska hon få en överraskningspresent! Vad vet hon inte än, men jag återkommer efter hennes dag med rapport (hon kanske läser här!!)


Julklapp

Av Ingela - 13 december 2007 19:21

Tjänsten är min!!! Efter att ha gått på vikariat under snart 2 år så har jag nu fått en fast tjänst (jag har haft en fast anställning inom vården som jag  varit tjänstledig från fram tills nu). Detta nya jobbet är inom IT området men fortfarande inom samma förvaltning.


I början av detta år gick det ut en annons om en ny tjänst där jag vikarierade, jag sökte samt blev lovad tjänsten - sen blev den indragen i sista stund!!!. Men nu har det blivit bestämt att denna tjänst blir av och att den nu är min till 100%.


Jag är jätteglad :-) tralla la la......

Av Ingela - 9 december 2007 21:46

                                 Nobelklädd

 Min dotter ska på nobelmiddag imorgon! Inte den "riktiga" i Sthlm, men den riktiga på hennes högstadieskola. Där kommer det även att delas ut Nobelpriser till dem som skrivit de bästa novellerna. Så här fint kommer hon att vara klädd :-) Ha det så trevligt du är jättesöt!


Trevlig Nobeldag på er alla


Av Ingela - 9 december 2007 17:53

                          Lussekatt
                                        


Ja, nu ska det bli andra bullar för jag ska baka lussekatter. Har precis en deg på jäsning som jag alldeles strax ska baka ut. Det ska bli många, fina, goda lussekatter och naturligtvis med saffran i :-)

Av Ingela - 8 december 2007 18:38

Stilstudie av en 1 åring


Här kommer en liten stilstude från 1 årskalaset jag var på igår. Från paketöppning till första premiär körningen med lära gå vagnen! Han gjorde tappra försök till att sätta sig i vagnen före den var färdigmonterad och lyckades till slut. Det är underbart att se en liten 1 åring som utforskar världen :-)


Tusen kramar och grattis gullunge!!

Av Ingela - 7 december 2007 17:00


Skrev i ett tidigare inlägg att jag skulle återkomma till mina nya stövlar...


                     Mina nya stövlar :-)

Jag hittade ett par när jag och dottern var ute och shoppade förra veckan. Jag hade fått ett tips på butik av min syster där hon hade hittat sina, så jag gick dit och provade några par. Hittade dessa som jag bestämde mig för. Tilläggas kan att jag brukar ha svårt att hitta stövlar eftersom jag har ganska kraftiga vader - muskulösa ;-)  men dessa var perfekta! jag kan ha både med byxor i eller utanför och fina att ha till kjol/klänning. Jag är jättenöjd - lite dyra kanske, men eftersom jag räknar med att inte köpa några nya de närmaste vintrarna så får jag fördela kostnaden på längre tid.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards