Alla inlägg under juli 2008

Av Ingela - 14 juli 2008 14:12

Hästhage

 Ljuvlig sommarhage


I närheten där vi bor driver kommunen en social och arbetsrehabiliterande verksamhet. Allt arbete på gården utförs utifrån ett ekologiskt tänkande och de djur som finns på gården är svenska lantraser, vissa av dem är utrotningshotade.


Det är en förmån att ha så nära till en bondgård och där kunna ta del och njuta av natur och djur. Igår var dottern och jag nere och hälsade på alla söta djur! Naturligtvis blev det lite fotat också ;-)



Gotlandskanin

Va gör hon?? tar hon kort på mig!

Av Ingela - 11 juli 2008 18:50

Klematis


Med en Pink Lady - Klematis blomma vill jag önska er alla en TREVLIG HELG! Får hoppas att vi får lite värme och sommarljus på oss... regna kan det ju göra på nätterna så att det blir så där friskt och härligt på morgonen så att man då kan ta sig en skön morgonpromenad före  en super-duper god helg frukost - älskar verkligen frukost ;-)


Av Ingela - 11 juli 2008 18:45


Måste bara visa er EN ljuvlig ros till... jag kan inte se mig mätt på dessa vackra rosor och att sen få photoshopa lite för att få fram ännu tydligare effekter är rena lyckan :-) Idag har jag fått leka med min kamera och sprang då bl a  runt i trädgården för att föreviga lite av skönheterna där.


Vill bara dela med mig lite av skönheten till er läsare... håll till godo!

En ros igen!

Av Ingela - 9 juli 2008 21:50

Jordgubbar


Vet ni vad jag har gjort??!! Jo jag har ätit upp en hel låda jordgubbar - alldeles ensam!! Men ojj vad gott det var - jag köpte två lådor ikväll när jag var nere och handlade och den ena är nu slut!!! Men som jag säkert sagt tidigare - jag älskar dessa röda goda bär jordgubbar ;-)


Har idag njutit av ännu en solig semesterdag :-) Yngsta dottern är på Liseberg och kommer inte hem förrän senare, maken jobbar eftermiddag. Så jag sitter och jobbar lite med bilder (redigerar och sorterar). Som ni säkert förstått så fick jag en del fina när vi hade den lilla 3 åringen hos oss.

Av Ingela - 8 juli 2008 21:36


Alma



Igår och idag har vi utforskat världen tillsammans med denna lilla ljuva tös. Vi var vid bondgården och tittade på kaniner, hästar, får m.m Efter det en promenad till centrum, vi gick då över, under och bredvid  flera broar på väg till vår lilla "fågelö" i centrum. Efter det blev det bussfärd hem - ett äventyr för en 3 åring att åka buss. Sen blev det cykling med stödhjul och handtag för medföljande att hålla i ;-)



Många härliga kommentarer och roliga skratt har vi fått igår och idag alla tre - jag och yngsta dottern tillsammans med denna lilla 3 åring. Visst är det ljuvligt och en förmån att få umgås med små knattar ibland!!?


Ps Snacka om himmelsblåa ögon!


Av Ingela - 7 juli 2008 11:32

Kaffemuggar

 Dessa muggar har jag fått vid blodgivning


Nu ska jag avnjuta dagens första kopp - eller mugg rättare sagt ;-) - med kaffe. Sedan ska vi få besök av en liten treåring som kommer hit och ska vara kvar tills imorgon. Härligt när det finns små barn att "låna lite då och då" :-) Finns väl ingen som har sådan livsglädje som ett litet barn och även deras synsätt på världen runt omkring är fascinerande.


Det blir många härliga syn och hörselupplevelser när man umgås med smått folk - Mysigt!


Av Ingela - 5 juli 2008 17:07

Igår kväll satt vi ute och grillade. Vi hade gäster så totalt var vi 10 personer. Det var en underbar kväll - helt vindstilla och jätteskön temperatur. Vi grillade karrékotletter och till det klyftpotatis med rotsaker och tzatzikisås - mmmm ljuvligt gott. Idag blir det rester från gårdagen - inte fel ;-) -eftersom det blev över en del.


Ha en go helg på er alla läsare - jag ser att ni besöker mig även om ni inte skrivar någon kommentar ;-) Det är inte farligt att skriva en liten rad, behöver bara vara ett ord eller så - jag blir jätteglad över minsta lilla rad i kommentarsrutan. Är ni osäkra på hur det går till? Se detta tidigare inlägg


Fjäril

Av Ingela - 5 juli 2008 17:01


Jag har kommit på mig själv med att ha fått rosdille!! Pratade med maken om hur jag vill att vi ska tapetsera om vårt sovrum (vilket vi har planerat till hösten). Vill ha en fondvägg med ros-tapeter (ej för stora, utan mer snirkliga, romantiska stilen). Sedan ska övriga väggarna vara vita - tror att det kommer bli jättefint!


Har även köpt två små ros buskar att sätta i krukan ute på altanen (penséerna var färdigblommade nu). Rosorna är ljuvliga som marsipan ;-) Eller vad säger ni ?


Rosor

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards